شایان بهترین هدیه خدا

یادداشتهای روزانه مامان شایان

شایان بهترین هدیه خدا

یادداشتهای روزانه مامان شایان

...وای چی بپزم؟؟؟؟

یکی از معضلاتی که ما کدبانوها خانمهای خونه هر روز و شب باهاش درگیر هستیم اینه که وای چی بپزم ؟وای چی درست کنم؟ 

حتی اگه یخچال و فریزر شما خالی تر از خالی هم نباشه و آقای خونه و شیرین عسل خونه، خوش خوراک باشن بازم سردرگم هستید که چی درست کنید 

  

من چند راه رو امتحان کردم ؛ 

یک لیست درست میکنم مینوسیم: 

شنبه عدس پلو 

 یکشنبه قورمه سبزی 

  . 

    . 

       .  

یا زنگ میزنم به مامانم اما میبینم اونم گیرافتاده  

         راه بعد ورق  زدن کتابها و مجله های آشپزیه، کتاب آشپزی با ماکروفر، 450 غذا برای هر روز سال، آشپزی برای کودکان ...

مجله های آشپزباشی، ساناز سانیا، هنر آشپزی ..... 

اما...به قول آقای خونه تو فقط کتاب و مجله های آشپزی جمع میکنی

 

یه راه هم اینه که ببینم خانم همکارم برای ناهار امروز شوهرش چی درست کرده فرستاده  

 

یا در خونه رو باز میکنم بومیکشم ببینم همسایه های محترم دارن چی میپزن، اکثرا بوی سوختگی میاد. 

 

از وقتی شایان جونینو میتونه با ما غذا بخوره مجبورم تازه به تازه غذا درست کنم البته از پارسال اوضاع خیلی بهتره چون اون موقع مجبور بودم براش غذای مخصوص بپزم بعدش هم میکس کنم .آلان وقتی از شایان میپرسم شایان جونی چی میخوری؟ 

میگه پوولو 

پولوی چی پسرم ؟

پوولو یووببی 

 اما همیشه که نمیشه لوبیا پولو و استامبولی خورد  

 در مورد یک چیز تکلیفم روشنه و اون ماکارونیه. شایان به هیچ وجه ماکارونی دوست نداره و نمیخوره. 

 در آینده ی نزدیک میخوام چند تا غذای جدید بپزم که دستورشونو از یکی از همین مجله های آشپزی برداشتم اگه خوب بود به شما هم پیشنهاد میدم که امتحانشون کنید 

 یادم افتاد که برای امشب شام نداریم حالا بگو چی بپزم

  

 

 

 

نظرات 6 + ارسال نظر
سحر سه‌شنبه 10 دی 1387 ساعت 14:13 http://www.iran.forum.st

سلام
اگه دوست داشتی بیا با هم بنویسیم
جات تو جمع ما خیلی خالیه.

مرسی
حتما

پژمان سه‌شنبه 10 دی 1387 ساعت 14:36 http://shaerane.blogsky.com

سلام
چون آقا شایان شما پوولو دوست داره من شاید بتونم برای امشب شما یک پیشنهاد غذا بدم.
شما می تونی براش هویج پوولو یا عدس پوولو یا کدو پوولو یا اسفناج پوولو یا ته چین یا سبزی باقالی پوولو یا غیمه پوولو درست کنی.
گفتم غیمه پوولو یکی از کلک رشتیهای خانمم یادم اوفتاد هر وقت که خانمم غیمه خورشت درست می کنه فرادش ما غیمه پوولو داریم. با یک تیر همیشه دو نشون می زنه.الهی من قربون اون دست پختش برم.

سلام
مرسی از پیشنهادت
فکر کنم عدس پوولو بیشتر راه دستمه

بهزاد سه‌شنبه 10 دی 1387 ساعت 15:33

حالا که میخوای بری سراغ کتاب آشپزی بد نیست یه غذای چینی، کره ای یا مال اون حدودا درست کنی که موقع سریال افسانه جومونگ حسمون کامل بشه.

خوراک خرچنگ با مغز آب پز شده ی میمون چطوره عزیزم :)

مریم سه‌شنبه 10 دی 1387 ساعت 15:58 http://melodii.blogsky.com

سلام ندا جان
مرسی از حضورت در وبم
گلم منم چنین مشکلی دارم نمی دونم برای فردام چی درست کنم آخه شاغلا مشکلاتشون بیشتره این مجله های آشپزی رو همش همسرم برام می خره خیلی خوبن ولی باید وقت کافی داشت تا بتونی غذاها رو درست کرد ولی شیرینی و کیکهاشون حرف نداره
در مورد نی نی باید بگم که من نی نی ندارم ولی در فکرش هستم
در مورد اون شکل ها می تونی به این آدرس بری http://www.mynini.blogfa.com در قسمت اسفند ۸۶ نوشته شکلک از اونجا می تونی بیاری توی وبت
بوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووس

سلام
از راهنماییت ممنون
راست میگی یه مشکل میتونه وقت باشه
هنوز تصمیم نگرفتم چی درست کنم

مونا شنبه 14 دی 1387 ساعت 15:24

وای وای وای هیچ کس مثل مامان من دلش پر نیست.
مخصوصا که یکی مثل من نیز بچه اش باشد که بد غذا باشد و حتما باید هم شام و هم ناهار برنج باشد.
ما این کار را کردیم برنامه هفتگی نیز تهیه کردیم ولی خیلی از غذاها تکراری می شود.
دوستانم هم همان غذاهای تکراری من را می آورند/
به نظرم غذاهایی که جدید باشند باید در لیست برنامه هفتگی قرار گیرند
کتاب آشپزی رزا منتظری یا کتای های آشپزی دیگر حداقل تنوع غذایی زیادتری دارند.
ولی ما که هر زمان نمی دانیم چی بخوریم به محض پرسیدن این سوال در جواب می گوییم پیتزا .
به نظرم غذاهاییکه پنیر 0قارچ دارند بی نظیرند.

پس ، نه میتونم بگم خدا به داد شوهرت برسه و نه میتونم بگم خوش بحالش
:)

simin شنبه 26 شهریور 1390 ساعت 16:11 http://www.chibepazam.com

سلام
این سایت رو امتحان کن
اگه جواب گرفتی راجع بهش بنویس بقیه هم ببینن

www.chibepazam.com

سلام
این سایت فوق العادست
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد