شایان بهترین هدیه خدا

یادداشتهای روزانه مامان شایان

شایان بهترین هدیه خدا

یادداشتهای روزانه مامان شایان

هر روزمون روز عشقه

  فکر میکنم دو سال پیش بود که از تلویزیون شنیدم روز ازدواج حضرت علی (ع)با حضرت فاطمه(س) ،یکم ذی الحجه ،۱۰ آذر، روز عشق نام گذاری شده یه جور رنگ اسلامی-دینی دادن به جشن ولنتاین و اینکه بالاخره دیدن نمی شه جلوی این شور و ول وله ی رسیدن ۱۴ فوریه رو گرفت (مثل عربستان سعودی)...البته بعد از اون دیگه ندیدم صدا و سیما تبلیغاتی برای جا انداختن این روز انجام بده... به نفع مغازه دارها هم هست خلاصه توی این دوره ی کسادی فروششون روزهای مناسبتی رونق میگیره، به قول یکی از دوستام که خانوادگی از اصناف عطر فروشان هستن "این روز بره کشونه" 

از طرفی دارم به این فکر میکنم که مگه ما یا جوونهای ما تفریحشون چیه، آخه تلویزیون و ویندوشاپینگ و پرسه زدن توی خیابونها هم شد تفریح. 

شنیدم که در 189 کشور جهان، ایران از نظر شاد بودن مردم در رده صدم قرار داره .  

البته بگذریم که ما ایرانیها اساسا سخت می خندیم و اهل عرفان و فلسفه و حکمت هستیم یا اداشو در میاریم. ....

 

 چند روز پیش پای صحبت یک پزشک اجتماعی نشسته بودم (اول عنوانش برام جالب بود ) موضوع بحث "ملاک های داشتن یک زندگی سالم " بود . از ملاکهای جسمی-فیزیکی فردی که بگذریم رسید به این نکته که بدون تفریح آن هم از نوع حرکتی و نشاط و شادمانی، زندگی سالم میسر نیست. 

حالا میشه با نرمش ، کوهپیمایی و بوستان نوردی، تفریح آن هم از نوع حرکتی داشت اما برای شاد بودن و شاد کردن عزیزانمون چکار میکنیم .... 

هرچی فکر میکنم میبینم زندگیهامون داره بیشتر به سمت عصبی بودن پیش میره و روز به روز خسته تر میشیم. 

  

با خودم فکر میکنم چکار کنم که نذارم خودم و خانوادم دچار این خستگی بشیم و نیاد اون روزی که توی این سیل غرق بشیم و توان دست و پا زدن هم نداشته باشیم. دوست دارم فردا شایان قوی و شاد باشه... همه بچه ها هم.....  

اما هیچ وقت به این نتیجه نرسیدم که ترک وطن میتونه یک راه حل باشه.  

  

 به راه حل های کاربردی در همین مملکت، در شرایط کنونی و در محدوده خانواده فکر میکنم: 

 

 بگردیم دنبال بهونه ها برای ابراز عشق و محبت  

ولنتاین غربی۱۴ فوریه، اسلامی یکم ذی الحجه یا سپندارمذگان ایران باستانی ۲۹ بهمن را بهتره فقط یه بهونه بدونیم یه بهونه خوب برای ابراز عشقمون به کسانی که دوستشون داریم

به یاد داشتن روزهای تولد، ازدواج، عقد، نامزدی خیلی مهم هستن. سعی در دور هم جمع شدن در شب یلدا. کادو دادن در روزهای عید، مادر، پدر واقعا زیباست. 

اگه توی یک روز بی مناسبت یهو دلمون  خواست برای عزیزی کادو بخریم حتما انجامش بدیم نمیدونید کادوی غیر منتظره چه کیفی میده  ...شاید بیشتر برای خودمون . 

حتما نباید یه شاسخین یک و نیم متری یا یک عطر شصت و دو هزار تومنی باشه .  

 

سعی کنیم همیشه لبخند بزنیم   

تمرین کنیم تا آستانه تحملمونو بالا ببریم، شاید لازم باشه یه تغییری در محیط کارمون یا شرایط کاریمون ایجاد کنیم... مثلا خود من پارسال آدم عصبی بودم اما امسال که ساعت کاریمو به نصف رسوندم و هر لحظه هم آماده هستم تا کارمو یا حتی فیلد کاریمو عوض کنم ، خیلی بهترم  

 

سعی کنیم دچار روزمره گی نشیم، تنوع ایجاد کنیم یا حتی قدری هم هیجان  

 

هیچ وقت اهل ورزش و نرمش نبودم بهتره یه وقتی براش باز کنم، 

 

سعی کنیم تک بعدی نباشیم خدمونو کشف کنیم و  خوبه که ساعاتی از روزمونو به کارهایی که دوست داریم اختصاص بدیم  

 

ساده تر فکر کنیم 

 مثلا من به جزییات اهمیت میدم و بعضی وقتها هم دیگه شورشو در میارم اونوقته که جزییات مثل پیله به دور من پیچیده شده و من فقط دارم خود خوری میکنم  

خودمون باشیم و اجازه بدیم دیگران هم خودشون باشن 

 

بیشتر وقتها به دوستام و اهل فامیل فکر میکنم، سعی میکنم تا اونجایی که ممکنه ارتباطاتمو نگه دارم، یه بهونه گیر میارمو بهشون زنگ میزنم یا دعوتشون میکنم. اگه وقت ایجاب میکرد خیلی دوست داشتم که بیشتر از اینا دوستام و فامیلو خونمون دعوت کنم. دور هم بودن رو خیلی دوست دارم، سعی میکنم محبت کنم تا محبت ببینم.اما در عوض از بعضی هاشون سردی دیدیم یا دلمو شکوندن یا حتی بهم نارو زدن بعد به خودم میگم مگه آدم در طول زندگیش چند تا دوست ابدی میتونه پیدا کنه.

     

با هم حرف بزنیم و به یاد داشته باشیم که سلامتی من یعنی سلامتی خانواده من و سلامتی خانواده من یعنی سلامتی من  

 

این بحثو میشه در روابط بیرونی و اجتماعی ادامه داد....

نظرات 2 + ارسال نظر
بهزاد سه‌شنبه 5 آذر 1387 ساعت 19:49

با این مطلب که گفتی باید ورزش کنیم خیلی موافقم.
ولی اگه یه جوری میشد فواید ورزش رو با همین موافق بودن کسب کرد خیلی خوب میشد.

مشکل کمبود وقته. یه عده نشستن برای کسایی که میخوان زبان یاد بگیرین ولی وقت کافی ندارن روش آموزش زیان تو خواب ارائه دادن. خوب این روش چند سال قبل مطرح نیود. امیدوارم یکی هم پیدا بشه روش ورزش تو خواب رو آموزش بده. :-)

خودت که اهل تحقیق کسی روشهاشو پیدا کن خودمون کلاس خصوصی راه بندازیم

یادم افتاد چند سال پیش و قتی نوجوون بودم خونمونو دزد زد یکی گفت کسی رو میشناسه که با خواب کردن دزد رو پیدا میکنه ، داستان جالبی داره.....

مونا پنج‌شنبه 14 آذر 1387 ساعت 10:15

ورزش را حتما توصیه می کنم چون خودم یک سال تمام بدنسازی رفتم به قدری تو روحیه ام تاثیر مثبت داشت که نمی تونم بگم چقدر شاد بودم -چقدر انررژی داشتم.
تماشای فیلم های سینمایی خنده دار را توصیه می کنم اگه فیلم چارچنگولی را ندیدید حتما ببنید .فکر کن یک ساعت و نیم همش خنده دوست دارم بازم برم این فیلم را ببینم.
سعی کنیم با دوست های شاد ارتبار برقرار کنینم ناخداگاه روحیاتمان عوض می شود.
روزهای تعطیل را به بیرون از منزل برویم پیکنیک.

از توصیه های خوبت ممنون مونای عزیزم
فکر نمی کنم با شایان بشه رفت سینما ولی خیلی دوست دارم چند تا سی دی فیلم شاد بگیرم شنیدم ده رقمی هم خوبه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد